lördag 27 februari 2010

Lite skryt!

Sonen gillar ju att byta frisyr och hårfärg titt som tätt. Håret har varit både blått, rött och grönt. Ibland rätt långt och ibland bara några millimeter. För ett år sedan var han med på en mode och frisyrvisning, tyvärr hade jag problem med mitt näsblod då och blev inlagd på sjukhuset i samma veva så jag missade visningen. Men när jag några veckor senare skulle klippa mig fick jag se bilderna från visningen i en modellbok som salongen gjort. Gissa om jag blev stolt när jag såg den här bilden! Visst är den proffsig?!

För ett par veckor sedan såg jag att en annan salong sökte modeller och sonen var inte svårövertalad att gå dit. Visserligen var vi tveksamma till om hans hårlängd skulle räcka till eftersom han kapade bort allt till 5 mm i november... Men han blev i alla fall antagen och fick håret blekt till en rödbrun färg igår och skulle stylas och fotas idag.

När jag var ute i skogen med Dixan fick jag ett förtvivlat sms där han skrev; Ser ut som en skolpojke från 1942! Inte ens Bingos talang kan rädda det här!

Det visade sig att salongen anlitat Bingo Rimér för fotograferingen! Så det blir spännande att se resultatet! Som tur var för sonen hade de även tagit bilder där hans "skolpojkslook" var tillrufsad och mer "normal". Vad sonen själv tyckte kan du läsa här

1 kommentar:

Helenas Hem -Om livet på landet sa...

Förstår att du blev stolt! :) och självklart får man skryta om sina barn.
Snyggt!

Hoppas att allt är bra.
KRAM