måndag 22 februari 2010

Glass

I går kväll fick vi reklamblad från Hemglass och jag tänkte på att det var länge sedan vi hade glass hemma. Och när vi, jag och Dixi, var ute i dag hörde vi glassbilen någonstans på andra sidan E4:an...
Men just när vi ätit middag var det vår tur ; ) Bilen stannar i kvarteret ovanför oss så jag skyndade mig att klä mig och ta på Dixan koppel - ändå såg vi bilen starta just när vi kom in på gatan... Men jag viftade rejält och som tur var såg chauffören mig så nu har vi en "High Five" hemma. Den ryms inte i frysen men det går ju lika bra att ha lådan på altanen, -den lär ju inte smälta...

4 kommentarer:

Love and be proud sa...

Herregud så gott!!!! muuuums ;) Välkommen in utlottning pågår...

Anonym sa...

Visst är det gott med glass även på vinter ,även om det inte blir så många som på sommarn , praktist med frys ute !

mo sa...

Mums, ser gott ut...Blir faktiskt mest på somrarna som vi har typ pinnglass hemma...men gott är det. Glassbilen har slutat köra på vår gata...ingen handlar av den, hoppas allt är bra med dig, kramar

Radio Goth sa...

Åh glass! Men har ni koll på vårens fem hetaste glassnyheter då? När jag läser om dem längtar jag verkligen efter vår och mer än bara en plusgrad! http://lista.se/listor/gbs-5-bsta-glassnyheter-2010-850/