onsdag 3 februari 2010

Vitaminer!





Frk F började känna sig lite hängig igår kväll och var riktigt snuvig i morse. Hon steg upp i vanlig tid men innan det var dags att bege sig till skolan bad hon att få stanna hemma. Ingen feber, men vi enades om att det var bättre att hon stannar hemma och kurerar sig än så hon inte blir rejält förkyld och det blir ännu större risk att hon smittar mig.
När jag satt framför tv:n i eftermiddag serverade hon mig färskpressad apelsinjuice! Hon, som alla barn, gillar inte när det är fruktkött i juicen men hon tycker om att pressa apelsiner. Så jag har i alla fall garderat mig med dagens dos av C-vitamin!
I morrn´ ska jag till Umeå och få veta hur jag ligger till. Tog prover på lassa här i stan i går morse. Håll tummarna!!

1 kommentar:

Anki sa...

Hej!
Vad roligt att du villa vara med och tävla hos mig!
Traåkigt dock med sjuka barn, nu får ni krya på både ungar och du!

Lycka till i utlottningen!
Kram nki