onsdag 24 februari 2010

I morse fick jag besök redan klockan 8! Mina föräldrar skulle lämna bilen på verkstaden så tidigt men fick så bra service att de fick skjuts till mig! Visserligen är det inte så långt att gå men med 23 graders kyla och ett trasigt knä är det nog skönare med skjuts! Mamma hade bakat semlor som hon hade med sig! Jättegoda och luftiga. Jag har bakat semlor några gånger men tycker att de brukar bli så kompakta, inte alls lika "fluffiga" som köpes..
Efter lunch skulle jag på Apoteket och passade på att titta in på Blomsterlandet. Deras avdelning med krukor och tillbehör tycker jag egentligen är roligare än växterna ; )
Den här söta krukan och blomman fick följa med hem.. Har också påbörjat ett projekt; en "OS-mössa". Valde bort ullgarnet det egentligen ska vara för att undvika att den börjar klia. Istället kör jag med dubbelt garn för att få rätt tjocklek. Vi får se hur det blir, -men ett tidsfördriv i alla fall!
Det blir (förhoppningsvis) tidig kväll i kväll...-hockeyn börjar ju redan kl 06.00..

2 kommentarer:

Helenas Hem -Om livet på landet sa...

Det var både en söt kruka och växt! :)
KRAM

Ingmarie sa...

Hallå i virkandet!

Hoppas jag inte stör....Men det gick tyvärr inget vidare för tre kronor....uselt!
Men inte hänga läpp,stafett i kväll!!!!

Kramen till dig från mig!