torsdag 4 februari 2010

I dag har jag åkt taxi till Umeå, 2 x 14 mil. Varför?? Eftersom jag hade en läkartid inbokad trodde jag nog att jag skulle få någon typ av undersökning men det visade sig att jag bara skulle prata med läkaren i ca 20 minuter... Hon berättade om proverna jag tog i tisdags och undrade om jag hade några frågor. Sedan fick jag prata med dietisten en kvart. Samma sak där, -hade jag några frågor?... Visst kunde jag lika gärna ha pratat med dem i telefon eller träffat en läkare här i stan?? Känns som skattepengarna kunde nyttjas lite bättre... (Jag behöver ju bara betala 80 kr/väg för taxin och får inte åka buss eller dela taxi p g a infektionskänsligheten)
Nåväl... om jag slutar att gnälla ; ) resultatet var i alla fall att alla prover ser bra ut förutom vita blodkropparna och de neutrogena, d v s immunförsvaret. Värdena går upp men lite väl sakta, läkaren tyckte det var ok, det är olika för alla hur snabbt det går, men jag skulle nog vilja att det gick snabbare..

Inga kommentarer: