lördag 20 februari 2010

Lördag

När man går "Vinterpromenaden" på helgen brukar man träffa på en hel del människor och ett gäng hundar men idag var vi helt ensamma! På ett öppet fält hade spåret drivit igen så vi kunde se att ingen gått före oss heller. Förmodligen var det kylan som höll alla inne, drygt 20 grader kallt, -men det är väl inget för en norrlänning? Myggfritt i alla fall ; )
Vinterpromenaden är ett spår som kommunen håller öppet för promenader med hjälp av skoter. Jättebra för alla oss med hund, vi är inte så populära i skidspåren.. När min syster bodde med barnen blev de snabbt bortskämda med gott fika. Så nu har de höjt kraven på mig också ; )
Men det går ju bra så länge jag är sjukskriven, får se hur mycket ork man har sedan när det är dags att börja jobba..
Frk J önskade en kladdkaka. Hon är ju en konstig sort som inte tycker om nästan något fika. Kladdkaka, snickerskakor och kanelbullar är det enda som hon vill ha. Förstår inte hur hon är funtad! Men nog vore det skönt om man kunde ha samma inställning själv : )
Jag hittade ett recept på Wienerbröd som jag skrev ner för mer än 20 år sedan... Tyvärr förstår jag inte mina kortfattade anteckningar... men ingredienserna kunde jag i alla fall tyda så jag gjorde ett försök! Alla blev inte så vackra men goda blev de!




I kväll ska vi förmodligen hålla tummarna för Darin. Skulle gissa att han är charmigast av alla deltagarna, tycker egentligen att han skulle ha behållit tandställningen ; )

Ha en skön helg i kylan!!


2 kommentarer:

Skafferi Med Sjöutsikt sa...

Snökaos här! Vi håller oss inne och myser istället :-)

Ha en trevlig lördagskväll!
Kram L

Ingmarie sa...

...jasså du gillar Darin....här gäller bara den ultimala tävlingen
nämligen OS!

Men vadå det ena behöver ju inte förta det andra,eller hur?

Kramen till dig ,nu börjar det snart igen på TV n!