måndag 1 mars 2010

Snögnäll...

Söndagmorgon; tittar ut och ser att det kommit en dryg decimeter snö under natten men det ska ju gå bra att köra ut bilen ändå. Skottningen ska sonen sköta och han sover, som alla tonåringar, fortfarande...
Så ska jag och frk F gör oss klara för att åka till fotbollsträningen. DÅ - kommer väghyveln och gör en knallhård vall mot infarten, omöjlig att köra igenom med bilen om man inte vill offra extraljus och lack.
Så trötta mamman utan krafter tar skyffeln och skottar upp en gång så att bilen får sig smärtfritt från tomten.
En dryg timme senare åker vi hem och när jag ska svänga in på gården får jag till min förtvivlan se att på något sätt har kommunalpojkarna lyckats skrapa ihop ännu mer isklumpar och byggt upp en lika tjock mur igen!! Bara att parkera på gatan och börja skotta igen.... Snön var så hård så min plastskyffel sprack.
I dag fick jag hjälp av min pappa och min syster med skottningen men blev något förvånad när jag vid lunchtid såg att mina favorit kommunalare lämnat en plogvall mitt i korsningen. Trodde först att de åkt på lunch men nu på kvällen är vallen kvar! Så kommer du här och ska svänga höger är hela vägbanan blockerad av en 50 cm hög stenhård snö- och ismur!
Man ska aldrig sluta förvånas....

Inga kommentarer: