lördag 6 mars 2010

Draperi

När vi byggde om köket och hallen för ett antal år sedan tog vi bort den gamla garderoben med gabondörrar. Tanken var att det skulle komma upp två smidiga skjutdörrar istället. Men sambon var inte så snabb..... så när vi skulle fira jul här var jag less att alla kläder syntes så jag köpte gardinstång, öljetter och två linnedukar.
Och som det brukar bli med provisoriska lösningar blev den till slut permanent ; )
Har inte kunskap eller ork att själv montera skjutdörrar men jag var less den mörkbruna färgen så senast jag var på IKEA köpte jag ett par linnefärgade gardiner Köpte också öljetter och textilfärg. Sedan har de legat och väntat på att jag skulle få lite energi och äntligen har de kommit på plats!
Det känns lite vårligare med den ljusa färgen

Närbild av mina hemmagjorda schablontryck, som första försök är jag rätt nöjd!


3 kommentarer:

Helenas Hem -Om livet på landet sa...

Men så snyggt det blev! :)

Hoppas att du får en skön söndag!
KRAM (och tack för din fina kommentar hos mej)

Skafferi Med Sjöutsikt sa...

Det blev jättebra!

Ha en mysig söndag!

Kram Lina

Ofelias Hus sa...

Så fina gardinerna blev!

Jag köpte hissgardiner och tänkte göra precis som du...måla någon text...men min energi och inspiration har inte infunnit sig ännu...

Ha en skön söndagskväll!

Kram,
Anette