torsdag 18 mars 2010

Vad ska vi äta?

Tänk att alla verkar ha samma problem - att hitta på vad man ska äta till middag...
Under sportlovet fick barnen bestämma lunch och middag var sin dag, och försöka jämka ihop det så det inte blev plättar, ugnspannkaka och våfflor efter varann....
Det fungerade riktig bra så den här veckan fortsatte vi och de fick bestämma en middag var. Sonen valde blodpudding till frk J:s bestörtning.
-Hur tänkte du egentligen??
-Jag vet inte, jag fick panik..
-Men... -du kunde väl ha frågat mig!
Ha ha ha, blodpudding blev det i alla fall i går, snabbt och billigt!
Måndagen är min "bestämmardag" så då blev det lax o potatis i ugnen, efter ett recept i söndagens Aftonbladet.

6 kommentarer:

mo sa...

*RYS....gillar inte blodpudding, fast maken gillar det..o ibland (när jag är på gott humör) kan jag köpa hem lite till honom. Bra med olika matdagar, kram

Ingrid sa...

Tur man är vegetarian, blodpudding lukta ju inte roligt!! HUA!

Önskar dock någon skrev handlingslapp och handlade till mina middagar. Gärna lagade också, fniss!!

~Livet i byn

Helenas Hem -Om livet på landet sa...

Lax är betydligt godare än blodpudding iaf... :)
Det är ju så TRÅKIGT att komma på (och laga) vardagsmat!

Jag måste kolla med dej om du ville vara med i min tävling? Du hade visserligen skrivit en kommentar, men inget om tävling! ;) :)
KRAM

i Emmas vita hem sa...

Hej :) Vad smart att alla fick en bestämmardag, det ska jag införa om vi får barn i framtiden. Lax är ju så gott och det där såg verkligen mumsigt ut! Hoppas att du har en mysig helg! Många kramar Emma

Ingmarie sa...

Älskar faktiskt blodpudding med lingon till!
Men visst är det svårt att komma på något ibland...I dag blir det köttfärslimpa här med broccoli champinjoner o riktig go o fet gräddsås!!

Ha det!!

Vit som snö sa...

Håller med, ett ständigt dilemma.
Har du AIK-halsduk till hunden, hihi. Jaa, det var en fest att minnas. Fast lite illa tajmat att sätta festen när det var match:)
Och idag känns det i både knopp o kropp att man inte kom isäng förrän kl.4. Gäsp!
Kram Cilla