söndag 31 januari 2010





Har tittat på Robison på lördagarna men inte engagerat mig så mycket, men visst var det lite mer spännande nu när det var en Skellefteåkille med. I går kväll var det ju final så vi bänkade oss framför tv:n. När programmet började tänkte jag att det vore ju kul om Hasse vann, men innan finalen var klar var hela familjen djupt engagerada och upprörda!

Man blir alldeles mörkrädd när man ser hur vuxna människor beter sig! När det var klart att Hasse gick till finalgruppen och kom till stranden där Jimmy, Anders och Suzanna väntade tog det inte många minuter innan killarna förklarat att Hasse inte var välkommen. Nog tycker jag att även om de inte tycker om varandra kan man hålla god min en kväll och göra det bästa av situationen. Robinson är ju tänkt som en familjeunderhållning, men hur ska barn som ser vuxna bete sig tänka? -Att det är helt ok att stänga ute någon och snacka skit om andra?!

När man sedan läser dagens aftontidningar om festen som Anders höll i går kväll, dit både AF och Expressen bjudits in.... spriten flödade, bröst vädrades och kommentaren från Jimmy var "Om Hasse kommer hit ska vi skalla honom"...

Jag tycker synd om Jimmys och Anders familjer, vad de ska skämmas! Både för det låga beteendet i finalen i går kväll och att de dessutom förstärker det med att bjuda in pressen och skämma ut sig totalt! Jag läste kommentarerna på AF:s hemsida och samtliga var av samma åsikt som undertecknad.

Men desto stoltare blir man över segraren, ödmjuk samtidig som han inte viker sig ett tum. En värdig Robinsonvinnare! Grattis!!

Inga kommentarer: