tisdag 5 januari 2010



Frk F har fotat en vattendroppe

I dag har jag mest väntat.. Först skulle de ta ett nytt benmärgsprov. Onödigt tycker jag eftersom jag gjort det både i juni och senast i november. Dessutom gör det ju så ont! Men det var visst nödvändigt.. så jag blev erbjuden ett lugnande medel som hade som biverkning att man kan tappa minnet av stunden då det verkar, men det är bara ca 10 minuter. Tror jag kommer ihåg det hela i alla fall, sköterskan sa också att jag verkade "ha varit med" hela tiden.

Sedan skulle jag få en kateter inopererad vid nyckelbenet. Men på operation får man inte en tid utan de hör av sig när de har en lucka, så jag visste bara att det skulle bli efter 12.. När jag till slut låg på operationsbordet och det hela var påbörjat fick läkaren gå över till en annan sal och hjälpa till med något som gått fel där. Till slut kom en ny läkare och fortsatte med mig..

För att se att slangen låg rätt skulle jag röntgas efteråt, men det blev inte förrän vid 18 - så det blev ingen utomhuspromenad för mig idag..

I morrn har jag inget på schemat, sjukvården jobbar visst inte på röda dagar! Det blir ju också min sista dag på länge som jag kan röra mig bland andra människor så jag hoppas att det inte är så svinkallt ute!

1 kommentar:

Huset vid ån sa...

Hej! Jag skriver från mitt hjärta nu...Mina tårar rinner ner för mina kinder för jag blir så otroligt rörd av dina inlägg! Min lilla dotter frågar varför jag är ledsen....Jag hoppas verkligen att det ska gå bra för dig och att du snart kommer att må bättre! Vilken vacker bild du hade på din header, läckert med ljuslyktan! Tänker på dig! Många Kramar till dig från mig./ Therese