onsdag 20 januari 2010

en lugn dag..

Idag har det varit en mycket soft dag. Schemat varje dag är väckning mellan 7- 7.30, Provtagningar kl 8. Sedan blir jag frikopplad från dropp och får dusha och klä på mig.

Vågade på mig lite frukost; macka och kokt ägg med kaviar, -men något var galet. Ägget eller kaviaren smakade metalliskt, så jag lämnade hälften, Förmodligen är det någon av mina mediciner som påverkar smaksinnet.
Kring 9 är det rond och då kommer en läkare och oftast en kandidat också och pratar lite. För första gången vågade jag fråga när de tror jag får åka hem..... -"Nästa vecka, vet inte vilken dag men absolut nästa vecka"

Det är några krav de har för att släppa hem mig;
  • Ett undervärde till vita blodkroppar ska nå en viss nivå, men den ligger på 0 ännu
  • Jag ska kunna äta själv, dvs ha någon typ av aptit
  • Ingen ny infektion får dyka upp.
  • Jag ska klara att äta medicin utan att kräkas
Försökte mig på lite lunch, fick en halv portion men åt bara halva den... jag tror droppet jag får dygnet runt gör mig mätt så i morrn ska de minska den något.

Sedan en timmes lugn promenad -skööönt!


I säng med några nya avsnitt Prison Break, -förstår inte hur de ska få handlingen att räcka till alla cd som är kvar?

Nu har alla mina barn varit på vårdcentralen med moster och vaccinerat sig mot den "vanliga" influensan - för min skull. Jag blir så rörd att de gör det utan protester fastän jag vet vilken inställning de har till sprutor! "Men det är väl det minsta vi kan göra" sa frk F 10 år ; )


1 kommentar:

Anonym sa...

Hoppas att du får åka hem snart !
Inte konstigt att du tappar aptiten med en sådan meny...
Träffade Åsa idag och hon hälsar jättemycket till dej. Lustigt att du lyssnar på Bowie-jag har också haft en riktig Bowieperiod nu =)
Kämpa på !!!
/J:son