tisdag 26 januari 2010

alltid något

Nej då, mina värden stiger bara lite,lite varje dag. Nu var det 0,3 och gränsen för att bli hemsläppt är ju 0,5..... Men jag hade egentligen inte förväntat mig att få åka hem idag, trodde inte att de skulle skutta från 0,2 över natten. Dessutom var jag rätt risig igår och hade stora problem med maten och började tyvärr om att kräkas igen. Det var ju flera dagar sedan så jag hade hoppats att det var över.
Mina kollegor var på årets galafest i Göteborg så jag fick ett mms som visade en tallrik med mumsig mat - men det var just när jag spytt klart så jag blev inte frestad ; )
Senare på natten när jag var uppe och spydde tänkte jag att jag är förmodligen inte den enda BC:n som kräks i natt ; ) -Den årliga galamiddagen brukar vara rätt "hård" för en del ; )
Om jag får åka hem i morrn så är frågan om det går med tanke på vädret.. På tv har de idag varnat för ett snöoväder som ska ligga på Västerbottenskusten från och med i natt, och de avrådde från biltrafik! Jag tog en promenad vid 16-tiden och innan jag kom "hem" hade det börjat blåsa rätt rejält.
För att trösta mig i kväll så köpte jag kvällens hockeymatch på Canal+ hemsida. Övriga matcher har jag följt via webbradion men det blir liksom inte samma inlevelse. Nu gick det ju så strålande för vårt AIK så jag satt faktiskt och applåderade och hängde med i klackens ramsor här ensam på mitt rum ; )
En extra bonus som gjorde att jag fick valuta för pengarna var att jag flera gånger kunde urskilja frk J och frk F i publiken! -Tänk snart har vi inte setts på en månad...


2 kommentarer:

Ingrid sa...

Hoppas det blir hemgång för dig i morgon då. Men som sagt, ta det lugnt i trafiken de har ju utfärdag stormvarning här i norr.

~Livet i byn

Anonym sa...

hihihi akta så att de inte förflyttar dej till psyket istället. Det ser inte bra ut med en som sitter ensam och rabblar ramsor och klappar i händerna... =D