söndag 17 januari 2010

Millilitrarna på rätt väg?

Gårdagen mådde jag inget vidare. Morgonen brukar alltid vara lite bättre men redan kring 12 började jag må pyton. Försökte mig på en tallrik blåbärssoppa - det var jättegott - men magen ville inte ha det.. Hann ta en promenad dock, som tur var!
Inte ens min medicin kunde jag ta utan den kom upp omg..
Varje morgon (och ibland på natten) tar man blodprover för att kolla Hb, trombocyter och vita blodkroppar.
Riktvärdena är 115-150 i Hb, trobocyter 150-350 och vita 3,5-9.
Mina värden från den 11 t o m idag 17, har varit ;
HB 124, 130, 118, 112, 115, 111,109
Vita 2,2, 2,5, 0,4, 0,09, 0,06, 0,04, 0,08
Tromb. 242, 242, 99, 67, 50, 28, 15
Eftersom Trombocyterna gick under 20 fick jag idag en transfusion av dem men vad jag hakat fast mig på är att de vita blodkropparna är 0,04 högre idag än i går!! Visst, jag är inte så naiv så jag inte förstår att det kan vara ett mätfel men det kändes så bra med något som visade positivt äntligten. Blir spännande att se i morrn!
Om du funderar varför den läckra limpan finns längst upp på inlägget så får den symbolisera allt jag ligger här i sängen och planerar hela dagarna;
Jag läser en del och hittar goda recept på limpor, får tips till trädgården, ser matlagningsTV och så vidare ; ) Har allvarliga planer på att anmäla mig till en vävkurs igen. Det är över 20 år sedan jag gick en men det var jättekul! Särskilt ripsväv som går så fort. Gjorde också en stor linneduk och ett par långgardiner!
Nåväl vi får se vad som blir av.... Det finns i alla fall en massa saker jag ska äta!!! (En hamburgertallrik på O´Learys virvlar förbi på min näthinna, sådana där riktigt tjock pommes...)
Håll tummarna för morgondagens prover!

Inga kommentarer: