torsdag 21 januari 2010

Ny vy

I morse fick jag byta rum. Om jag förstod det rätt så gör man så att när ett isoleringsrum är tomt så totalsaneras det, så flyttar man in någon där och sanerar nästa ... typ ?!
Den här fina utsikten fick jag istället ; )
Alla mina värden går helt åt rätt håll, utom... -sänkan... Men man misstänker att jag har en infekton i CVK:n och kommer att plocka bort den i afton. I så fall är det också det som är orsaken till att jag haft svag feber de senaste dagarna.
Jag hör av personalen att jag är ovanligt som bara behövt en enda trombocyttransfusion! Det brukar behövas några sådana och ett par blodpåsar också! Jag tackar helt och hållet Dixi för att det går så bra med allt medicinskt! Är helt övertygad om att den ordentliga grundkondition vi byggt upp tillsammans är guld värd just nu!
Om jag bara lyckas äta och dricka nog mycket ska jag inte behöva kopplas till fler påsar! Så jag tuggar och tuggar mat jag inte alls gillar och sköljer ner fort, fort ; )
Nu ska jag koppla på webbradion och höra AIK ta tre fräsch poäng!

4 kommentarer:

Skafferi Med Sjöutsikt sa...

Gud vad jag skäms...! Jag ska verkligen inte klaga. Jag beundrar dig som har styrkan, när en annan klagar över såna skitsaker. Jag kan ju sova/vila bort mitt med lite hjälp av alvedon!

Kikar snart in igen, ta hand om dig!

Kram L

Ingmarie sa...

men kära du ...menar du att du håller på AIK?
Kanske dina värden blir alldeles utmärkta om du håller på Färjestad från Karlstad!
Eftersom du nu känner mig så vet du att det är ett skämt...med lite allvat i naturligtvis!
Krya på dig nu o kom hem fort som attan!

Kramen til dig kompis!

Anonym sa...

Det låter jättebra !!! Mår du bra också ? Passa på och vila nu medan du får. Snart är du på jobbet igen...

EN INREDOHOLIC sa...

Ååå vad du är stark och positiv.. önskar dig allt gott med dina värden. Jag vet hur det känns att ständigt känna oro.

Angående ngt så oviktigt :) som tapeten du frågade om. Vi köpte den på colerama här i Helsingborg och den är från sandbergs tror jag.

Varmaste kramen
Jannice