torsdag 28 januari 2010

Hem!

På dagens rond sa läkaren att de funderade på att skriva ut mig i morrn eftersom jag "nästan" var uppe i rätt värden. Hon trodde att de skulle komma upp under helgen men då gör man inga utskrivningar och hon visste ju hur gärna jag ville hem... Vi pratade en stund, sedan kunde jag inte låta bli att fråga om jag inte lika gärna då kunde åka hem idag......-Och det fick jag!!!
Blir naturligtvis jättelycklig över att få åka hem, men lite orolig att åka på någon "baksmälla" eftersom det egentligen är för tidigt.
Läkaren var rädd att det skulle bli för jobbigt för mig att vara hemma och ta hand om hus och hem. "Om du lagat mat och sedan ätit kommer du inte att ha ork att bära bort din egen tallrik" sa hon. Jag ska vara beredd på att vara extremt trött och inte orka tvätta eller dammsuga o s v. Du måste se till att barnen hjälper till med allt, sa hon ; )
Vilken tur att jag har så duktiga barn! Tror inte att det kommer att bli några problem!


5 kommentarer:

Anonym sa...

Välkommen hem.....söstra mi!
Tobias

Hockeyfreeaket sa...

Det är skönt att ha dig hemma! :)

Anonym sa...

Kul att du är hemma igen !!!
Ta det nu lugnt !
J:son

Skafferi Med Sjöutsikt sa...

Åh, vad det låter härligt! Njut så mycket du bara kan :-)

Ett tips: sök på Vimmelmamman, hennes blogg läser jag. Tror att du kan få lite inspiration hos henne.

Ha bästaste fredagen!
Kram Lina

Maja/Cactusvit sa...

Tack för att du tog dig tid att titta in hos mig. Älskar verkligen Bourgielampan, hade spanat in den länge.

Skickar en stor stor kram till dig och önskar dig all lycka att du snart ska må bättre och att behandlingen ska få dig frisk från din myelomsjukdom. /Maja