fredag 1 januari 2010

Nyårsaftonen blev lugn (som vanligt). Vi var bjudna till goda vänner på en jättegod middag och spelade TP i väntan på tolvslaget. I de här vackra glasen skålade vi i barntillåten cider..

Det börjar vara några år sedan vi hade en "riktig" nyårsfest med glitter och glamour, det har varit mer barninriktat de senaste 18 åren, men nästa nyår kanske? Alla barnen håller ju på att vara så stora att det skulle nog vara kul för dem också, d v s de som vill vara med sina gamla föräldrar ; )
Sonen firade nyår med sina kompisar i en sommarstuga en bit från stan. De fick skjuts dit av en pappa och jag räknade med att hämta hem dem idag. När jag vaknade såg jag att det (som vanligt) var ett rejält snöfall... Förstod också att killarna knappast skulle vakna innan solen gått ner så jag gruvade mig för att köra i snörök och mörker. Satt i soffan på eftermiddagen och började vänta att sonen skulle höra av sig (han skulle göra det när de vaknade). Plötsligt hörde jag dörren öppnas och så var de hemma! Åh så skönt! Pappan som skjutsat dit hade också hämtat! (I dessa dagar av JVM i hockey måste jag ju påpeka att den pappan spelade i det svenska JVM-lag som senast tog guld!)

Jag fick den här fina julgruppen häromdagen. Fick den av en f d jobbarkompis som nu flyttat till Göteborg. Tyvärr var jag inte hemma utan på frk F:s julcup i fotboll då han var förbi, men han lämnade en så rar hälsning...


Inga kommentarer: