onsdag 7 oktober 2009

Vi tog vår vanliga skogspromenad i morse efter att regnet slutat ösa ner. Dixi rusade genom blåbärsriset som vanligt och var busig och lycklig. När vi kom hem hoppade hon ut ur bilen och sprang iväg till grannens tomt. Hon rusar alltid dit för att kolla om ;

1. Katten är ute
2. Igelkotten som bor under förrådet är hemma.
Sedan gjorde hon en kort vända i deras trädgårdsland.... -Min guldfärgade terrier var helt plötsligt en mörkbrun variant från magen och ner, och luktade jord och nyplockad potatis..
Så det blev en omgång i duschen för henne och sedan en omgång med skurborsten för mig för att röja upp efter henne...

Jag har ju, som alla andra, läst Stieg Larsson-böckerna och ville givetvis även se filmversionen. Men att sitta instängd 2 timmar i en lokal med X antal förkylda personer är ju inget alternativ för mig. Så upptäckte frk J i går att filmen skulle gå i dag kl 13.30! I största salongen dessutom. Så jag åkte dit, trodde att det bara skulle vara jag och några till men det var ett riktigt stort gäng pensinärer där. Jag var faktiskt absolut yngst!! Garanterat 20 år yngre än de flesta..

Tjejen i kassan funderade nog på vad jag var för konstig typ för när hon frågade vart jag ville sitta sa jag att det spelar ingen roll bara jag inte behöver sitta nära någon annan... Sedan stod jag utanför bion i snålblåsten och väntade tills filmen skulle börja..

Inga kommentarer: