tisdag 13 oktober 2009

Jag har ett!

Om du trodde att jag var helt hjärtlös så hade du fel! ; )
Idag har jag fått se mitt hjärta på ultraljud. När vi fick se barnen i magen med ultraljud tyckte jag att det var svårt att urskilja vad man såg. Barnmorskan visade vad som var armar och ben men det såg mest ut som suddiga skuggor tyckte vi. Kanske det berodde på att fostret rör sig hela tiden.
Men bilden av hjärtat var mycket tydlig. Det var facinerande att se bägge hjärtkamrarna och hur hjärtklaffarna arbetade hela tiden, i perfekt takt! Läkaren mätte storleken på kamrarna och även på aortan. Han pekade ut vart vener gick från aortan till olika organ.
Undersökningen var en del av besiktningen av mig för att se att jag är "fit for fight" inför kommande behandling. Hittills är allt ok..


Inga kommentarer: