fredag 23 oktober 2009

Gynnad? / Lurad?

Vårt helgmys har Cola som stående inslag, tre st 2 liters Cola brukar det gå åt för fredag o lördagkvällen.
ICA-Maxi har jubileum just nu och annonserade om fem 2l-flaskor för 50 kr, vilket är ett mycket bra pris! Dessutom fick man 24 st glasflaskor med Cola inpå!! -Ok, det var inte returglas men jag lovar att lägga dem i glasigloo när de är tomma. Det tog inte många minuter efter att barnen upptäckt dem tills sonen hällt upp en glas-cola till sig själv. Jag ifrågasatte varför eftersom det fanns en kyld, stor, öppnad flaska, men han påstod att det var godare ur den lilla, snygga flaskan... ; )
Sedan fick jag i posten ett erbjudande från ICA Kvantum med 25% rabatt på nyheter... bla annat Marabous nya choklad som det går så mycket reklam om på TV. Tyvärr var jordgubbssmaken helt slut men den här slinker förmodligen ner ändå..
Idag har vi aprilväder. Dagens promenad började i regn, sedan blev det snöfall och innan rundan var klar sken solen! Men sedan 17-tiden har snön fallit så vi få se hur det ser ut i morrn.

Hade en kort diskussion idag angående vaccination... Man hör allt fler som inte ska vaccinera sig p g a "alla biverkningar". I en av aftontidningarna i veckan handlade en sida om "Karin 37 blev sjuk av vaccinet!" sedan när man läste vidare i texten berättade hon att hon haft lätt feber några timmar på förmiddagen men inte mer än att hon kunde jobba, och innan lunch var allt ok..
Stön!! Snacka om att vilja skrämma folk!

Jag blir så sne på alla som inte vill vaccinera sig för att de "klarar sig nog" och tycker att det är en ensak hur man gör. De tänker inte på oss stackare som faktiskt riskerar livet om vi får smittan! Det är ju så att de som dött av influensan är cancerpatienter under behandling och hjärtsjuka eftersom det har lätt att slå sig på andningsorganen för oss och det hela går mycket snabbt. Vitsen med vaccin är ju att minska spridningen totalt, inte att just person X ska "klara sig". Så snälla du som läser, vaccinera dig för mig och mina olycksbröders skull, vi som inte klarar ens vaccinet... Helst skulle jag sitta inne i mitt hus hela dagarna och inte träffa en människa för att slippa oroa mig, men man måste ju handla och uträtta lite ärenden, bara de nödvändigaste. Jag försöker att göra det jag måste på tider då det är så lite folk ute som möjligt och absolut inga barn, men har jag otur kanske jag träffar på en kaxig människa i ica-kön som hostar till och har en begynnande influensa på G...


1 kommentar:

Home No.1 sa...

Hej!
Här har vi haft fredagsmys med Tacopaj men dock ingen cola...ha det gott!
Kram Annica.