torsdag 15 oktober 2009

Friserat


Den här månaden är det 19 år sedan vi köpte huset! Äppelträdet är förmodligen planterat på 50-talet då huset byggdes och såg rätt trött ut redan då. Exet gav sig på att kapa några grenar en gång sedan har det fått växa fritt. Grenarna tog i backen när äpplena kom och det har varit ett stort irritationsmoment att klippa gräset kring trädet då grenarna trasslar in sig i kläder, hår och gräsklipparens gasvajer...

Nu har jag äntligen fått hjälp! Ett riktigt proffs har förbarmat sig och friserat trädet efter konstens alla regler. Han förvarnade mig om att jag inte skulle känna igen trädet sedan.. Det blir spännande att se hur det blir till våren!


2 kommentarer:

VITA NYANSER sa...

Det där kommer att bli superfint! Bra att få proffshjälp. Tack snälla du för att du rättade mig om navkapseln = ), hi,hi...jag kan ingenting om bilar!!!

Ha en skön fredag!
Kram L-L

Ingmarie sa...

Det behövs hjälp ibland o då är det klokt att ta den!
Vi har bott häri 9 år nu o det känns som om vi flyttade hit i går...så mycket kvar att utforska av Österlen.

Allt väl med dig hoppas jag...
Stora kramen!