fredag 16 oktober 2009

På skogspromenaden jag och Dixan försöker gå så ofta matte orkar finns en låda med ett block där man kan skriva namn och telefonnummer för att vara med i en utlottning som vår Konsumbutik har. Nu har jag lyckats vinna septembers utlottning!
Det är Änglamarks ekologiska produkter. I påsen fanns päroncider, äppeljuice, lingonsylt, russin och pepparkakor!
Inte illa -både motion och gratis kvalitetsprodukter!
Idag har jag blivit intervjuad av en reporter från TV4 ang myelomet. Det har varit en stor läkarkongress här i stan med fokus på leukemi och myelom och de ville ha med en patient också till inslaget, så jag kommer att vara med i max en minut. Det räcker bra!! Typiskt att man ska få vara i tv när man är nästan skallig och just nu max-svullen av cortison.. ; )
Dixi har varit till veterinären idag. Hon har haft små knölar i skinnet, de flesta har försvunnit när jag tvättat dem med alsolsprit men en försvinner inte och har blivit som en halv vindruva under skinnet... Veterinären tog en spruta för att suga ut det som ligger i svullnaden men fick bara ut fett (visste inte ens att Dixi har något fett..) så det är viss bara talgkörtlar som proppats igen. Fick köpa ett shampo för 195:- !! men bara hon blir bra så får det vara värt det. Samtidigt var en annan softie där för sitt viktproblem, de hade lyckats banta ner den till 18 kg... Dixi väger 12.. så vi har det omvända problemet.
Nu ska jag njuta av Sex and the city-filmen på Canal+!
Go´kväll!

Inga kommentarer: