onsdag 14 oktober 2009

Kundservice


I måndags gick jag och Dixan in till däckfirman i området och frågade när de kunde hjälpa mig med däckbyte, det blev idag på morgonen.
Jag kom dit i rätt tid och fick köra in bilen på en gång, bara det att slippa vänta kändes som en bonus. Sedan satt jag i receptionen och bläddrade i en relativt ny Elle en kort stund tills killen som fixat bilen kom in och sa att det var klart.
En annan kvinna var före mig och skulle betala, när killen sa att det kostade 360 kr blev hon upprörd och sa att hon pratat med någon på kedjans huvudkontor som sagt att det skulle kosta 290 kr. Killen förklarade att det är priset för kunder som säsongsförvarar sina däck där, men de får ju också betala en slant för förvaringen..
Hon fortsatte att gnälla och han ville väl inte ta en diskussion för 70 kr utan sa att om hon blivit lovad det priset så skulle hon få det...
Så var det min tur och jag var nyfiken på vad han skulle ta av mig, han visste ju att jag hört alltihop.., men jag fick betala..........250:-!! Vet inte varför men...
När jag hämtade bilen frågade jag vad han ansåg om sommardäcken, om de skulle vara ok även nästa sommar och han sa att det skulle de absolut göra, kanske t o m två somrar. Sedan avslutade han med ett leende och -Ha en bra dag och kör försiktigt!
Eftersom jag jobbar i butik är jag ju lite yrkesskadad och noterar alltid hur personal agerar i butiker och i servicyrken, så det här var en riktig fullpoängare!

Inga kommentarer: