söndag 15 november 2009

Vinter i kökssoffan

Nu var det dags för kökssoffan att få nytt överdrag. Köpte det för ett par veckor sedan så det har legat ett tag.. Konstigt! -den tid det tar att fixa är 4 minuter för att gå ner i källaren och hämta stiftpistolen, 4 minuter för att lyfta av och på locket och kanske 8 minuter för att fixa tyget... Åsså väntar man flera veckor och tycker att det känns jobbigt... ; )
Dixan provsatt på fuskpälsen och jag tror att hon gav den godkänt. Blir nog mysigt att gnida sig runt på den nästa gång hon badat!
Har också köpt nya kuddar till soffan, från Åhléns. Tyckte de var så fina med bollar i varje hörn!



Söndag åker jag till Umeå för att bli inlagds på hematologen vid lunchtid. Det är dags att skörda stamceller. Hoppas att det fungerar!! Jag var förvarnad om att skelettet kunde börja göra ont när det blir "fullt" med stamceller men har inte känt någon värk.. -hoppas att det inte är ett dåligt tecken!!



Stamcellsskörden tar 1-3 dagar så jag vet inte när jag kommer hem.




Bye!!

3 kommentarer:

Anonym sa...

va läskigt det låter....skörda celler ! Men det kommer säkert att gå bra ! Du kan väl alltid höra av dej när det inte är så farligt att träffas och fram till dess finns ju alltid telefonen...
J:son

Ingmarie sa...

Här skickar jag upp lite sol o 11 gradig värme till dig från Västanbäck!Hoppas att du känner det..Kom hem snart!

...Soffan blev ju hur fin som helst liksom gardiner o allt!

Sköt om dig...

stonelake sa...

Hej välkommen hem igen! Hoppas du inte lider av incidenten, det var helt oootroligt så klantigt av personalen att inte förklara hur det var.
Det är bara att glömma o tänka på nåt bättre.
Vi syns