tisdag 3 november 2009

Fick den här vackra höstbuketten igår!
I kväll blev jag bjuden på surströmming hos en väninna, mm... min favoriträtt. Dessutom hade jag fått bröd som min mamma bakat förra veckan i grannens bagarstuga... Vi avslutade med lite kladdkaka...
Jag kände ett motvilligt behov av att väga mig i morse.. det var som jag anade, har gått upp ett par kilo i höst. Kan väl delvis skylla på att jag haft dålig ork och bara kunnat hasa runt med Dixan i skogen, men visst har jag också unnat mig lite extra. Det är trevligt att sitta ner på eftermiddagen med barnen och fika lite, men inte så bra för figuren..
Men å andra sidan spelar det kanske inte så stor roll just nu. Det får bli ett senare problem som jag får ta i tu med efter nyår när jag är klar med alla behandlingar och får tillbaks all ork. Jag kände mig så pigg förra veckan men nu har det börjat svikta igen.
Det risiga vädret gör nog sitt till också, det är lättare att vara pigg när det är soligt. Men att jag känner mig orolig för behandlingen som startar på torsdag bidrar nog också till att jag känner mig trött och deppig. Men det är bara att bita ihop!

Inga kommentarer: