måndag 23 november 2009

TIll Dixi och Razzel

Jag hittade äntligen fina förvaringar för djurmaten!
Köpte dessa hos Carlsson Interiör och Design. De är rätt stora, behövs särskilt för hundmaten som brukar vara rejäla förpackningar. Till varje burk följer det med en liten skopa som hänger på en krok på kortsidan.


I morse kom hantverkarna hit för att påbörja min uppfräschning av badrummet (vill inte kalla det för renovering, golvet, toan och två väggar berörs inte alls)
De kom hit, rev ut duschen och handfatskommoden - och försvann... Jag och Dixan var ute och när jag kom hem vid 11 trodde jag att de var på lunch, men nu är klockan över två de har inte kommit tillbaks... Bådar inte gott!!.. -Jag hade en förhoppning att det skulle gå snabbt eftersom det är så lite som behöver göras men.. Hoppas det är klart innan jag åker i alla fall. Nu får barnen duscha på skolan och jag får väl tigga hos bekanta om att få låna lite varmt vatten..
I på lördag eftermiddag började håret att lossna i stora "tovor".. Ja ja jag vet att det är värdsligt och att jag vetat hela tiden att det skulle ske men det känns riktigt deppigt! Visst har jag en peruk men det känns inte som samma sak. Känns som att jag inte kommer att kunna se representabel ut på flera månader, att barnen ska måsta skämmas och att jag måste smyga till ICAs mjölkdisk... Snyft..

1 kommentar:

Sara sa...

Åååh...jag måste köpa en liknande hundmatsförvaring! Har ingenstans att ha Izzys mat i den nya tvättstugan så vi måste ha något mindre att ha maten i! :) Kram