torsdag 19 november 2009

AIK - Södertälje

I kväll ska jag faktiskt unna mig att gå på hockey! Den som känner mig kan ana allvaret i min sjukdom genom att se att detta blir min andra match för säsongen.... ; ) Jag har ju haft säsongskort flera år och brukar på sin höjd missa 1-2 hemmamatcher per säsong, och dessutom gå på ett antal bortamatcher. Mitt immunförsvar är ju inte så bra p g a behandlingarna och om jag skulle åka på en enkel förkylning är det stor risk att den vidareutvecklas till lunginflammation eller dylikt..
Men just nu är immunförsvaret hyfsat, för att vara jag, och jag räknar med att det inte blir så mycket publik p g a vädret och hur laget skött sig de senaste matcherna (två oavgjorda och massor med missade målchanser)


Jag väljer att illustrera inlägget med en bild av Jimmie Ericsson, en av mina och Johannas favoriter. Bilden är från vårens slutspel, Jimmie hade fått en klubba under ögat och blodet rann. TV-kamerorna visade att han satte sig i avbytarbåset, läkaren kom fram och sa något, Jimmie tittade inte ens på honom men såg ut som om han bara fräste tillbaks. I nästa avblåsning gick kameran till tv-reportern som stod vid AIK:s bås, hon fnissade och berättade att läkaren insisterat på att de skulle gå till omklädningsrummet och sy såret men Jimmis replik var;
-NEJ, sätt bara dit en tjepjävel!
Jag tycker det var en så härlig illustration för hur en riktig sportsman lever sig in i spelet, det enda som spelar roll är slutresultatet! ; )

p.s. den matchen vann AIK..

1 kommentar:

Sara sa...

Alltid orolig över det, några av pappas syskon har haft det åxxå så dom får stå för det i släkten dom med! Det är bara att komma förbi och låna hur många du vill, jag har ju några att välja på! :D Något måste du ju ha att roa dig med i Umeå! :) Kram