onsdag 2 september 2009

Cancerpatient

Nu får jag nog inse att jag faktiskt är en cancerpatient. Började cellgiftsbehandlingen i går så nu är det på riktigt! Fick också prata med "min" läkare och få ordning på vad som egentligen gäller. Det mesta som den ryska läkaren i Umeå sagt var helt om bakfoten! Som tur var ska jag inte alls ligga inne i Umeå 4-5 veckor utan snarare 1 vecka! Vilket innebär att jag förmodligen är klar med transplantationen före jul och får vara hemma då! Hade verkligen oroat mig för att vara utan barnen så länge men en vecka har vi ju prövat förut så det känns överkomligt.


Är så lättad över hur jag mår efter min första behandling! Hade förväntat mig att ligga pall i soffan med en hink bredvid idag men jag känner mig i stort sett helt normal! Medicinen jag tog på kvällen nockade mig, tror inte jag sovit så hårt på många år. Gick en lite längre promenad med Dixi i skogen och njöt! Fick visserligen sitta en stund och hämta andan men det var bara skönt! Bilden visar den väg vi gick, visst ser det mysigt ut?!



3 kommentarer:

Ingrid sa...

Åh det låter så skrämmande, men bra att du i alla fall mår någorlunda.

Tänker på dig!

~Livet i byn

Fannslan sa...

FRÅGESTUND IMORGON!=D

Huset vid ån sa...

Ville bara kika in o önska dig en bra helg! Tänker på dig....Många Kramar Therese