måndag 31 augusti 2009

Taket

Kom just på att jag bara visat bilder när takbytet var på gång, aldrig när det var klart... Så;


Till våren kommer jag att kunna njuta när jag hör snön rasa av taket, i stället för att fasa över hur många takpannor som följer med snömassorna ner! - Sköönt! Lite lustigt är att jag köpte ny postlåda flera månader innan jag målade huset. Och tanken var ju att huset skulle blir grönt, men jag köpte säkert ett dussin färgprover i grönt innan jag gav upp och ändrade mig till grått. Då var jag rationellare och köpte två färgprover; en ljus och en lite mörkare = betydligt lättare att välja. Det roliga var att när jag sedan tog fram nya postlådan så är färgen nästan identisk med husfärgen! - Så jag kanske omedvetet redan bestämt mig för grått trots att jag irrade runt och letade gröna nyanser... ; )





4 kommentarer:

Hampe sa...

Jätte fint hus! Och taket ser jätte snyggt ut lika så.

Lallis - liv och leverne sa...

Vad fint!!
Ha en skön tisdag
Kram Lallis

Malin - Carlssonkarlsson.blogg.se sa...

Vilket fint och sött hus! Ett hus i min smak! Och brevlådan är ju också bra läcker! Kram kram

Huset vid ån sa...

Åh, vilket fint hus du har....med matchande postlåda o allt! Ser jättefint ut!Hoppas att det är bra med dig.....Många Kramar Therese