måndag 3 augusti 2009

Så här blir det..

I dag har jag varit i Umeå för att få veta min närmsta framtid. Datum är inte satta men förmodligen kommer jag att börja med cellgifter redan nästa vecka. Jag kommer att få cellgifter en gång i månaden i tre månader, därefter blir jag inlagd i Umeå och får en betydligt starkare dos cellgift och när alla värden är rätt blir det benmärgstransplantation.
Cellgifterna jag börjar med ska inte vara så starka säger de, så det ska inte blir så jobbigt med illamående och jag kommer förmodligen inte att tappa så mycket hår. Däremot kommer behandlingen i samband med transplantationen av vara betydligt tuffare och då åker nog håret. Faktiskt gruvar jag mig mer för illamåendet än för håret.... Men det är klart att det kommer nog att falla en tår också när testarna börjar falla...

Min mamma var här hemma och tog hand om barn och hund idag och hon hade också plockat in mina hallon som plötsligt mognat. Hon tog med dem hem och jag får tillbaks dem som färdig sylt = lyx!!

3 kommentarer:

Home No.1 sa...

hej...oj..vilken tung dag, jag vet inte vad jag ska säga...önskar att det ska gå bra allt för dig!

Kram Annica.

Ingrid sa...

Tänker på dig och hoppas att allt ska ordna sig till det allra bästa. Kör försiktigt när ni åker!

~Livet i byn

Huset vid ån sa...

Hej! Ja, jag vet inte heller vad jag ska skriva....jag blev både svett o fick ont i magen när jag läste dina senaste inlägg!! Hoppas verkligen att det ska gå bra o försök tänk positivt på alla som har gått igenom samma sak och som kommit tillbaka! Forskningen går framåt o vi är duktiga på våra sjukhus! Det är säkert en klen tröst för dig men du ska veta att jag tänker på dig! Många Kramar Therese