onsdag 5 augusti 2009

Suring!

Idag fick jag äntligen min favvo-middag! Surströmming!!! Dessutom blåbärspaj till efterrätt!!
Mina tre syskonbarn skulle spela fotboll i stan kl 19 så jag bjöd in mina föräldrar och syrran med man på suring före matchen.
"Bjöd in" låter ju elegant men sanningen var snarare att det var det enda jag gjorde... Mamma o syrran handlade, dukade fram och stökade bort, jag behövde bara sitta och njuta av maten!
De hade med fika o efterrätt så jag behövde inte ens ta fram Snoddaskakan jag bakade i går kväll... Men den lär nog gå åt ändå, gissningsvis kommer en stor del att försvinna nattetid mellan kl 2-4 framför en Xbox 360...

3 kommentarer:

Mie sa...

Mmmm annars kan du skicka över en bit till mig:)

Ingrid sa...

Kakan ser smarrig ut men suringen kan du få behålla :0)

~Livet i byn

Huset vid ån sa...

Hoppas att du får känna dig lite piggare vissa dagar....kakan ser riktigt smarrig o god ut! Surströmmingen kan jag inte tänka mig...Men det är tur att smaken är som baken! Ha en skön helg o njut av det vackra vädret om du orkar o kan...Många varma Kramar Therese