fredag 14 augusti 2009

Surprise!

Torsdagmorgonen vaknar jag av att frk J stiger upp - frivilligt!!- före kl 10! Första gången på sommarlovet! När vi ätit frukost bad jag flickorna ta en promenad med Dixan och själv skulle jag ägna mig åt den bortglömda strykbrädan.... Nästan klar hör jag flickor och hund komma hem och någon kommer uppför trappen till mig... Tittar upp och där står min vän o kollega från Göteborg! Det tog en stund för min hjärna att förstå vem det var! Det visade sig att han och frk J planerat detta sedan en vecka tillbaks, och frk J hade inte ens skvallrat för sina syskon! Han hade åkt tåg från Gbg "på uppdrag" av jobbet för att hälsa på mig och ge stöd! Frk J hade gett tips om en present eftersom jag fått blommor redan, så det blev precis det jag önskat så länge; -en frostad vit Marimekkoskål! - Jag stod i Haparanda för några veckor sedan i Fabriksbutiken och höll i en men blev för snål..
Naturligvis blev jag och frk J tvugna att ta med T till AIK:s isträning (han är ju sorgligt nog Frölundasupporter och vi brukar ha intensiva sms-växlingar under säsongen) ; ))Inte nog med det.... i morse när jag åt frukost kom en bil på infarten och någon knackade på och kom in - min vän och kollega från grannstaden! Hon har ju sett mig i nattskjorta många gånger förr som tur var ; ) (vi brukar dela hotellrum på konferenser o dyl). Hon kom med en vacker bukett och ett paket vars innehåll ni får se senare.... Det var en hälsning från alla mina kollegor här i norr! Vi hade en skön dag med kaffe/the på altanen och åkte sedan ner på stan och åt lunch med mina barn. Hon hade också med sig boken "Hypnotisören" så nu har jag något att sjunka ner i soffan med!

2 kommentarer:

Geta sa...

Hej! Vet inte riktigt hur jag hittade hit men jag kommer helt klart att följa dej! Lycka till i din kamp!!
Kram.

Misen sa...

Hoppas Hypnotisören är bra. har inte läst den än och funderar på det, har ju hört både ris och ros.