måndag 28 september 2009

I går var ingen bra dag. Jag var så nöjd med att min pencillinkur äntligen var över så att magen kunde få lite lugn o ro, men... på söndagsmorgonen blev det totalt uppror efter morgongröten. Hasade mig mellan badrum och säng ända fram till kvällen då jag orkade sitta vid tv:n en stund..

Som tur var ryckte min mamma in och tog hand om hund, barn och två extra barn! Dessutom fick jag nyputsade fönster! Snacka om tur i oturen!

I morse kändes det mycket bättre, mår inte illa men har lite krafter. Jag och Dixi tog bilen till ett elljusspår och gick ett varv. Det var jätteskönt eftersom man slipper den starka blåsten i skogen. Mitt tempo är väl inte det högsta, pensionärer i väntan på höftledsoperationer susar förbi mig och tittar surt på mig när jag är i vägen.. ; )

I posten fick jag en trevlig överraskning; en födelsedagspresent

Biljetter till Frölunda-AIK i slutet av januari till mig o frk J!! Något att se fram emot! Visserligen kommer jag att vara en riktig huligan med i stort sett rakat huvud... men en bortaseger sitter ju alltid bra! ; )


2 kommentarer:

Vit som snö sa...

Åhh, sådär fina blir inte gardinerna hos mej! Men visst är tyget fint!
Vilken go mamma du har! Jag brukar också få hjälp med fönstren o det är en lycka!
Jag läste det du skrev om fransar o bryn, kanske du kunde gå till MakeupStore o be dom visa hur man snyggast målar bryn utan att se ut som "gamla damerna"?! Dom är ganska duktiga där. Fast med mall kanske man fixar det själv.
Lycka till med allt! Kram Cilla

Ingmarie sa...

Vilken present!
Men det ska ju vara Färjestad som står för motståndet....då har ni inte en chans!!hi hi!

Heja Värmland o stor kram till dig!