onsdag 23 september 2009

Arga mamman


På köksbänken en liten Oboyhög och brödpåsen framme på bänken, öppen så att det skulle torka ut snabbare ?! I badrummet tydliga spår av leriga gympadojor som torkat in under natten och nu släppte all sand o lera på det vita badrumsgolvet och i den lurviga badrumsmattan - det var vad som mötte mig i morse.... Grr... Tog fram kameran för att hålla rättegång när alla barnen kommit hem.
Förstod att det skulle krävas bildbevis annars skulle "ingen" ha gjort det - som vanligt..
Men det var en uppmärksam ung dam som genast kunde ange de skyldiga ;)
De ytterst hållbara förklaringarna var till badrummet; Jag hade så bråttom och det hade inte lönts be syskonen om hjälp, och till köket; -Det var Razzels fel, han kom och kelade just när jag skulle ösa upp Oboyen, och brödet såg jag inte...
Så ni tyckte att det var jag som skulle städa upp efter er frågade en sträng morsröst. Nej, nej... Men riktigt vem som skulle göra det hade de ingen bra förklaring på, förutom att M vidhöll att Razzel borde städa upp Oboyen...

2 kommentarer:

MO sa...

Ja o smulor på diskbänken kan göra mig galen....jag är nog tyvärr den typen som tar trasan o torkar av själv så det blir som jag vill ha det.....

Min randiga tvålpump har jag köpte på eko till ett bra pris, runt 60 kr tror jag, ha en skön kväll, kram

Huset vid ån sa...

Tack för titten...Du beskriver vardagen bra! Det är nog många som känner igen sig! Önskar dig en bra dag! Kram Therese