fredag 25 september 2009

Förberedelser

Nu har jag beställt peruk! Rätt knepigt, det finns bara broschyrer att kika i så det är inte så lätt att veta hur det kommer att se ut. De finns i tre storlekar och i några färgställningar så man får titta på färgprover ungefär som när man köper hårfärg. Men det är i alla fall inget köptvång utan de tar hem de två jag valde mellan och så får jag pröva om det känns ok. Får den någon gång nästa vecka.
Frisören sa att det kommer att vara lite varmt, som att ha mössa på hela tiden.. så jag gissar att man inte har den hemma till vardags, men det kan ju vara skönt att inte bli uttittad på ICA i alla fall.
Passade också på att köpa lösögonfransar, ögonbrynsfärg och mallar för ögonbryn, -visste inte ens att sådana fanns! Gissar att det blir knepigt att få till ögonbryn som ser naturliga ut när det bara är målat på huden och inga hårstrån, men ögonbrynen gör ju så mycket till utseendet att det nog blir väldigt konstigt utan! -Bara man inte ser ut som vissa tanter i 70+ åldern som tar en svart penna och ritar stora bågar upp i pannan och tycker att de ser fina ut... ; )

Mina stora blomkrukor fick lite höstväxter eftersom frosten börjat nypa i sommarblommorna.


När jag gick runt i trädgården upptäckte jag en liten violplanta som tycks ha missuppfattat det där med årstider totalt...

2 kommentarer:

Huset vid ån sa...

Jag tror att du kommer att bli jättefin...Absolut INTE som en 70 årig dam!!!! Du kommer att fixa det här bra...Krukan var såå höstig o fin på trappen! En stor kram yill dig från mig! Trevlig helg! Therese

Huset vid ån sa...

Till dig från mig ska det stå och inget annat.....Börjar bli lite trött kanske....Fniss! Natti,Natti