söndag 1 mars 2009

Tråkig läsning..


Om ni är beroende av tidningar, framförallt tidningar med intredningstema -som jag är, så kanske ni lagt märke till att vissa hem återkommer.. I dagens söndagsbilaga finns ett reportage om en f d skola i Skänninge som renoverats och gjorts om till ett jättefint hem - samma reportage med lite fler bilder finns i senaste numret av månadstidningen Tove... samma reporter, fotograf och stylist..

Senaste numret av Lantliv har ett reportage om designern Tove Adman och hennes ombyggda bensinmack på Gotland. Det är tredje reportaget jag ser om detta hus...

Jag känner mig lite lurad när jag sätter mig för att njuta av en ny tidning i favoritfåtöljen, med en kopp kaffe och en kaka, börjar bläddra och ser att det är "old news".. : (

Det måste ju finnas tusentals vackra hem som kan visas i tidningarna, men det är klart att det är enkelt för frilansjournalisten att sälja samma reportage till tre tidningar och bara stuva om texten lite...

Hittade ingen bra bild som illustration så ni får stället se Razzel njuta av den nya Ofelia-kudden från Ikea.. ; )

1 kommentar:

Lallis - liv och leverne sa...

En sådan otroligt söt och mysig bild:)
Ja, jag håller nog med dig lite där om tidningarna.
Ha en fin måndag.
kram Lallis