torsdag 5 mars 2009

Sportlov / nytt jobb

Nu har vi sportlov i norr. Jag hade bokat semester den här veckan men bytte ju hastigt och lustigt jobb så jag ändrade planerna lite. För att komma in i det nya gjorde jag så att jag jobbar 8-12 varje dag den här veckan, -barnen har ju knappt hunnit börja röra sig före det hur som helst ; )
Tyvärr har vädret inte riktigt varit så inbjudnade, även om det som tur var inte längre är så kallt. I går åkte jag, frk J, frk F och två av hennes kompisar till badhuset. Det var premiär för mig sedan de byggde om. Simmade 500 m med mycket möda och stort bevär.. Minns när jag var i 20-års åldern och arbetslös en vinter, då gick jag och en kompis och simmade 1000 m tre ggr i veckan, sedan gick vi på stan och fikade och köpte kläder! - Det var tider det.. ; )
I dag fyller frk F jämnt! 10 år!!! Vi ska åka till äventyrshuset och krångla oss igenom några banor, sedan ska hon välja middagsställe. Kvällen tillbringar jag och frk J på arenan och hoppas vi tar våra tre första poäng mot Linköping i kvällens slutspelspremiär. Frk F ska spela pingis med sin pappa - så alla blir nöjda - får vi hoppas...

1 kommentar:

Ingrid sa...

Jösses vad duktigt simmat av dig!! Har du bytt jobb? Inom samam koncern då eller?

~Livet i byn