lördag 28 mars 2009

Inte alltid som man tänkt sig..

Jag som hade den här helgen planerad i minsta detalj - att man aldrig lär sig... Först dök det upp ett mail om en fotbollscup på onsdagen, cupen på lördagen. Men eftersom barnen skulle till sin far tänkte jag bara kika på någon match men ... det slutade med att jag fick ansvaret för både egna och andras barn... -Men de vann i a f cupen!
Skulle springa lite på stan men plötsligt hade jag en hund i bilen och då kan man ju inte vara på stan någon längre stund så det blev bara en snabbis in till färgaffären för att kika på Sandbergs nya tapetkollektion Magnus, som jag var nyfiken på.

Kom hem för att göra lunch till mig och sonen och just när vi börjat äta ringer frk F och frågar om jag inte kan hämta hennes orm som varit på rekreation på djuraffären. De stänger om 15 min och jag har just satt mig så jag nekade... tyckte nog att hennes far kunde antingen ha planerat bättre (ormen skulle ha hämtats på fredagen) eller ha ställt upp.

Men... mammahjärtat visste ju att hon längtat efter att träffa sin Rex igen (det blir ju bara varannan helg) så jag ringde djuraffären. De var så hyggliga att de lovade att ha öppet 30 min till så vi kunde hämta honom!

Kommer hem och sätter mig i soffan med en kopp kaffe - då vill sonen ha hjälp att färga håret, svart den här gången, så då gjorde vi det. Kan någon förklara hur hårfärg kan sprida sig så??? Har skurat färgfläckar från tre väggar, toasits, badkar och golv.....

Så överdraget till fåtöljen är inte påbörjat idag, nya köksgardinen bara provisorisk och spegeln i hallen uppe står fortfarande inplastad och lutad mot väggen...

Äh, det kommer väl fler dagar!! Nu ska jag ta en dusch och sedan åka till min syster för att avnjuta min absoluta favoriträtt!!

2 kommentarer:

VITA NYANSER sa...

Oj, vilken hektisk lördag, vad du är snäll. Men, men vad gör man inte för sina barn. Du fick lite tid med sonen medans du fixade håret = ). Du är värd en god middag, hm....god kan jag inte hålla med om....men kul för dig som gillar det!

Kul att du gillade idén med lådan, blir så glad att kunna inspirera även om det är tokiga idéer = ).

Kram L-L

Malin sa...

Oj, jag blev nästan helt slut själv när jag läste din hektiska lördag.=)
Själv shoppade jag mest hela gårdagen och pengarna kändes väl spenderade. Som oftast.
Idag ligger jag på soffan och njuter av att det är påfyllt i godisskålen. Orkar inte röra mig en meter.
Härligt med söndagar!!!

Kram