fredag 13 mars 2009

Gillar du böcker?

Jag älskar att läsa böcker men har rätt svårt att hitta tid till det. Någon sommar har jag lånat talböcker på CD från bibblan men jag tyckte det var lite rörigt med alla skivorna.
Nu har jag börjat använda tjänsten Storytel i mobilen! Passar mig perfekt!! Man laddar ner en programvara i mobilen och sedan har man över 400 titlar att välja mellan. Det är sprillans nya romaner, filosofiböcker, engelska titlar, Caesar Milans hundböcker mm. Jag lyssnar när jag stryker, målar eller är ute och går. Det finns också en snoozefunktion som passar bra om man lyssnar på kvällen. Jag har lyssnat ibland när jag haft svårt att sova men plötsligt förstår jag inte vad de talar om - d v s jag har slumrat in en kvart här o där; ) Det är jätteviktigt att man gillar den som läser texten, både rösten men också uttalet och hastigheten. Jag tycker att Babben Larsson är perfekt när hon läster om "Damernas Detektivbyrå" men en väninna till mig kan absolut inte med henne och tycker att hon förstör en god bok...
Just nu är jag inne på sista kapitlet i Henning Mankells Kinesen och mitt i Munken som sålde sin Ferrari. Man få lyssna hur mycket som helst för 169:-/mån eller 89:- för en bok en månad.
Och det bästa av allt är att i sann Feng Shui-anda har man ingen bok kvar när man är klar med den!




1 kommentar:

Ingrid sa...

Förut läste jag jämt, nu hinner jag aldrig. Tänker hela tiden att snart kanske...men det blir aldrig tid. Ska köpa en hörbok så kanske jag kan somna till det i alla fall.

~Livet i byn