onsdag 18 mars 2009

"Nalta eljest.."


...betyder "lite annorlunda" på Skelleftebondska. Jo jag är nog nalta eljest förstår jag efter att ha fått svaren på mina prover som jag tog i torsdags. De tog först blodprover, injicerade en medicin och tog nya prover efter en timme. Kroppen hade reagerat men inte riktigt som väntat. Jag låg på gränsen till normal efter medicineringen men inte fullt ut.. Så nu väntar en remiss till Karolinska i Sthlm för vidare utredning. Har ingen aning om hur lång tid det kan ta. Det vore ju skönt att få besked snart men jag har ställt in mig på att det blir till hösten...

Jag har i alla fall fått en tillfällig medicin för att slippa näsblod ett par dagar..

3 kommentarer:

Anonym sa...

Usch det låter ju inge vidare, hoppas det inte är något allvarligt. Jaså ni har varit med om samma sak, vansinnigt ju när ungarna ställer skorna där de ska stå, o sen inte kan garantera att de står kvar, då tycker man ju att de ska ersätta de stulna skorna. Ha de fint, kram

Ingrid sa...

Hoppas de hittar en lösning som passar dig. Jag brukar ofta anävnda uttrycket "eljest" tycker det är talande :0)

~Livet i byn

Mie sa...

Jag håller tummarna, jag lovar:) SKöt om dig!