tisdag 24 mars 2009

frk F som modell


Tänkte visa en Åremössa som jag stickade för ett par veckor sedan. Visserligen vet jag att det är vår i de södra delarna av landet men här hade vi en mindre snöstorm så sent som i går..

Det var väldigt enkelt att sticka den, man lägger bara upp ett visst antal maskor och stickar varannan rät och avigt till det är kvar 3 meter garn på nystanet. Då syr man ihop långsidan och drar ihop kortsidan med en tråd - klart! Man använder stickor nr 10 så det går snabbt, och tack vare garnets struktur syns det inte om man stickar ojämnt hårt ; )

Det är jag och frk J som delar på den tills vidare..

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ja, än är det baske mig vinter kvar annat kan man inte säga. I morse var det knasterkallt i mina trakter.

Ingrid sa...

Skitsnygg!! Dottern har en likdan i grått.

~Livet i byn