söndag 12 oktober 2008

Vidrigt! Usch!!!

Vi, jag och vovven, tog en lång skön skogspromenad på morgonen. När vi hade gått över en timme och var nästan hemma passerar skogsstigen en liten klubbstuga. Framme vid den kände jag en gräsligt lukt och passerade snabbt. Framför stugan står en husvagn sedan några dagar. Eftersom vi var nära villakvarteren skulle jag koppla vovven och när jag böjer mig fram för att sätta fast kopplet ser jag att hon är alldeles brun på huvudet och ett framben - sedan kommer STANKEN!! Allt mitt maginnehåll var på väg upp jag kände paniken rusa över mig! De slöa snåla typerna med husvagnen som inte bor på campingen på andra sidan gatan har alltså tömt husvagnstoan bakom knuten på klubbstugan!! Och min vovve gör bara som hundar alltid gjort - rullar sig i det som stinker...
Jag gick med mycket raska steg hem och höll tummarna för att vi inte skulle möta någon bekant. När vi kom hem var det direkt ner i badkaret och för första gången badade jag henne med gummihandskar på. Det var så svårt att inte kräkas när dofterna spred sig .. Det blev fyra shamponeringar med outspätt schampo (ska egentligen vara 1 del shampoo och 9 delar vatten) och en omgång balsam, också outspätt... Sedan blev det en omgång Vim och en omgång Klorin i badrummet och slutligen en rejäl tvättning med nagelborste av mig - trots att jag haft plasthandskar hela tiden...
Men nu har jag definitivt stans renaste hund!!

1 kommentar:

Anonym sa...

Nääää...det där är min fasa faktiskt!! HUA!!

~Livet i byn