måndag 27 oktober 2008

Lite reklam..

Måste få göra reklam för Bemz.se. I början av sommaren lämnade jag in den vita klädseln till min "Göteborg" för kemtvätt. Den blev inte 100% ren och hade dessutom krympt så det var ett h-e att få dit den. Det tog bara ett par dagar så hade jag fått en ny fläck...
Jag bestämde mig för att köpa en ny klädsel från Bemz och beställde tygprover från deras hemsida. Proverna kom helt gratis ett par dagar senare. Så skulle jag beställa tyget men var tvungen att anpassa tygkvalitén efter plånboken så det blev mitt andrahandsval.
Redan på hemsidan fick jag veta att det var 5-6 veckors leveranstid eftersom det var mitt i sommaren, så när jag senare fick ett mail trodde jag att det var en bekräftelse på att paketet nu fanns att hämta. Men det var det inte, Bemz bad om ursäkt för att de hade problem med egna leveranser av tyget jag valt, så de föreslog en dyrare klädsel istället (den jag egentligen velat ha). Jag hoppades att jag skulle kunna få rabatt eftersom de inte kunde leverera i tid men... nej, nej... -jag fick den bättre klädseln för samma pris!
Nu har jag äntligen tagit mig i kragen och bytt på soffan så nu har jag en fin vit soffa som bara är att kasta i tvättmaskinen när det behövs!
Jag har tankar på att möblera om och införskaffa en rejäl hörnsoffa så att vi ryms fler i den, och faktiskt så ligger Ikea närmast om hjärtat just för att det är så enkelt och relativt billigt att förnya med hjälp av Bemz!

2 kommentarer:

Skafferi Med Sjöutsikt sa...

Jättefiffigt att kunna byta. Tyvärr har dom inte min modell på IKEA-soffa, så jag får fortsätta skura!

Du har en liten utmaning hos mig!

Må så gott//L

Kalkstenssommar sa...

Men hej så kul! Vilka härliga roliga insiktsfulla texter det var här. Hittade hit via tre rum o kök.

Jag gillar också BEMZ, har dock inte beställt därifrån ännu - om inte tygprover räknas förstås.

Kram L