måndag 8 juni 2009

Tänk så lite man vet..


Om du frågat mig idag vad jag skulle göra den här tiden så hade jag svarat att jag skulle vara hemma och vara på väg till min sköna säng... Men... istället ligger jag i en säng på Hotell Radisson på Skycity, Arlanda med ett glas rött i magen...

Jag och Göteborg går helt enkelt inte ihop! För ett år sedan drygt åkte jag och frk J till Göteborg för shopping och hockey, räknade med att vara hemma kl 19 på fredagkväll - men kom hem söndag morgon kl 4 efter att ha kört bil i snöyra från Stockholm. Den gången skyllde SAS på "fource majeure" och hjälpte inte till ett skvatt med hotell eller ombokningar när de ställde in flyget mellan Götet och Sthlm.

I dag tog de i alla fall ansvar så jag får ett hotellrum och en matcheck på 200 när jag tvingas övernatta på Arlanda och kommer hem till lunch i morrn istället för ikväll.

Jag och sonen har också blivit fast i Sthlm i samband med strejk hos SAS, men då hade vi tur och kunde åka hem med Skyways istället. Jag har just tackat jag till att fortsätta med mitt nuvarande vikariat några månader till och det innebär en hel del resor till Göteborg - tror det kommer att bli mycket Skyways och lite SAS hädanefter...
Gonatt!!! Särskilt till mina underbara ungar som sover ensamma i natt!! Tack o lov att de är så himla duktiga och snälla!!

5 kommentarer:

Hockeyfreeaket sa...

Vi klarar oss så bra, saknar dig!

Kallholmen sa...

Sas sas sas dom är så härliga.....
Tur att du har duktiga barn.
Hörde du om tjejen som ville stoppa tåget för att hennes 8 månader bebis låg kavr i bilen ....men icke tåg stannar bara på i nödfall....hallå vad var det då!!!!!
Så tyvärr är inte sj bättre.
Hockeyfreeket? en dotter?
Hockeyn går alltså i arv hi hi
Kram M

Mie sa...

Sånt är inte kul när man räknat med att vara hemma:( Tur att du fick sova o äta gott iaf.

VITA NYANSER sa...

Tack goa för att du kikade in och lämnade en fin kommentar hos mig!
stor kram L-L

Huset vid ån sa...

Hej svejs! Tack för titten hos mig...Ser ju väldigt fint o lyxigt ut iallafall...Säger en som inte är bortskämd med hotell! Men visst vill man hem till sitt eget när man tänkt det...Tur att du har så duktiga barn! Må så gott! Kramisar Therese