lördag 6 juni 2009

Bland de sista..

I kväll har jag varit på bio och sett Män som hatar kvinnor, gissar att jag är en av de sista i landet som inte sett den tidigare... Den gick i den minsta salongen och vi var nog inte mer än 10 i publiken. Jag har läst alla böckerna så visst saknar man vissa saker men jag förstår ju att man måste skära lite för att hinna allt på drygt 2 timmar.
Förra veckan såg jag o min syster Änglar o demoner, samma sak där, det saknas en hel del från boken men den var ändå sevärd. Det var länge sedan jag var på bio två gånger inom en vecka - brukar heller bli 2 ggr på ett år - ett bra år.. ; )

I morrn är det EU-val, jag hade inte alls tänkt att rösta och har inte satt mig in i vad de olika personerna/partierna vill åstadkomma. Men... så fick jag i brevlådan förra veckan reklamblad från Sverigedemokraterna... Satt mig ner och läste igenom vad de skrivit och ryste! "Mellan raderna" var det skrämmande! Det fick mig att inse det är viktigt att gå och rösta, spelar ingen roll om du röstar på Moderaterna eller Kristdemokraterna; bara vi inte sitter på sofflocket och låter de trångsynta och egoistiska elittänkarna få någon som helst makt! Så gå och rösta på söndag!!

l

3 kommentarer:

Ingrid sa...

Nä du, jag har inte sett den!! Så sist är du inte ;0)

~Livet i byn

Lallis - liv och leverne sa...

Här är en till som inte sett den. *ler*
Men får nog allt göra det. Ha en fin vecka
Kram Lallis

Marits vita skrin sa...

hej hopp.

Min tapet kommer ifrån Sanderson och heter blossom tree.

Kul att du tyckte om den
Kram kram