tisdag 16 juni 2009

Akuten

Har haft mer eller mindre problem med näsblödningar de senaste dygnen och i dag till lunch började jag känna mig lite yr och trött igen. Jag sjukskrev mig efter lunch och funderade om jag skulle försöka få en tid på öron-näsa-hals eller åka till akuten.

Jag la mig på soffan för att sova en stund men vaknade av att telefonen ringde. -Säg att jag sover sa jag till flickorna, men blev lite nyfiken när frk F sa: -Det var mormor men hon lät så konstig och ville inte prata med mig!

Prövade ringa hem men ingen svarade, ringde syrran och hennes grabb sa samma sak; -Mormor ringde men lät så konstig...

Vi ringde morfars mobil flera ggr och till slut fick vi svar! -Pappa hade så när sågat av sig höger tumme! Jag åkte till akuten och mötte dem där.

De har sytt fast tum-stumpen och om han har tur kommer den att funka, har han otur kommer inte blodcirkulationen igång och då tar de bort toppen av fingret...

Så det blev en afton på akuten i alla fall, men inte med mig som huvudperson.

2 kommentarer:

A home far away sa...

Jag ryser när jag läser, hoppas att det går bra till slut!

Ha en fin kväll
Kram Gunilla i Singapore

Ingrid sa...

Men fy så hemskt...vilken tur att det gick vägen i alla fall. Men ush, toppen av fingret...

~Livet i byn