torsdag 11 juni 2009

Den blomstertid nu kommer..

I morgon har frk J och frk F skolavslutning i kyrkan. Då ska vi med all säkerhet sjunga Den blomstertid nu kommer och man får en nostalgisk liten tår i ögonvrån.
Jag har tagit en semesterdag så att vi kan fira lite. Vi brukar gå och fika riktigt onyttigt på något café...

I går fick jag detta nya textförslag till ovan nämnda psalm i min mail, så jag ska absolut inte ta åt mig äran, och vet inte heller vem som är författare, men tyckte den var riktigt bra..

Den baddräktstid nu kommer, när magen är för stor.

Då valkar bara sväller, och celluliter gror.

Generande behåring, lyfts fram i solens ljus.

Nej stranden verkar boring,

vi stannar inomhus.


De krav som sommar´n ställer,

förstör vår ledighet.

Vi sitter där å gnäller,

- fy fan vad jag e fet.

Fast vem vill motionera,

när man kansitta still.

Nej låt oss revoltera;

vi tar en kaka till!

1 kommentar:

MO sa...

Haha, ja det var en mer passande text ;)...
Ja lite nostalgiskt är det med skolavslutning, fast med stora barn är man inte lika välkommen (ja inga föräldrar är med överhuvudtaget tydligen), kram