fredag 26 juni 2009

Michael Jackson


Vaknade av klockradions nyheter och låg halvvaken och funderade om jag drömt eller om det var sant.. Men sedan gick det inte att ta miste på att det var sant att Michael Jackson gått bort.

Minns väl när Elvis dog och Lennon blev skjuten men då var det mer ett konstaterande att det hänt, nu känner jag mig förvånad och lite sorgsen. Han skulle ju just ut på turné och få revanch..

Han har skapat så otroligt mycket bra musik och jag gissar att det flesta av oss i min ålder har massor av fina minnen till hans låtar. Spelas Billy Jean fylls alltid dansgolven..

Samtidigt kan jag inte låta bli att tänka att nu får han äntligen ro. De senaste åren har mest kantats av elaka rykten, och kanske sanningar, om hans ekonomi, konstigheter med hälsan och barnen och kanske framför allt om hans operationer. Men egentligen har han väl aldrig fått en chans att leva ett normalt liv. Uppfostrad som broiler, från 4 års ålder satt på scenen för att tjäna pengar till sin far. Han har nog aldrig fått vara barn eller tonåring som alla andra, så en talang kan nog också vara ett kors att bära.

När någon "kändis" dött brukar man snabbt bli less alla hyllningsprogram på tv och radio, men den här gången tror jag inte man ledsnar..

2 kommentarer:

Huset vid ån sa...

Jag håller med dig.....Så sant om Michael Jackson! Önskar dig en skön Sommar! Kram Therese

Ingrid sa...

Visst är det märkligt, man trodde ju han skulle finnas "for ever"!! Lyssnade en hel del på hans musik som ung.

~Livet i byn