fredag 12 juni 2009

En till...


I dag har flickorna fått sommarlov! Vi har har varit i kyrkan och sjungit Den Blomstertid.... två gånger, så nu är det rejält gjort! Sedan åkte vi till café Lilla Marie - dit många andra också valt att åka för att fira examen. Men vi hade tur och fick ett bord ute i solen. För vi hade ju jättetur med vädret! Lite grått och småregnigt på tidiga morgonen men när vi kom ut ur kyrkan gassade solen - som den ska göra på examen!


När vi gick hem från caféet passade jag på att gå in på favoritaffären Spets & Ting som dessutom hade 10% på allt! Det blev ..... en ljuslykta till....(jag rodnar) men visst är den vacker!! Åsså köpte jag nya Jeanne DÁrc Living . Sedan blev det en tur till Trädgården i Ursviken och lite fler blommor. Har inte hunnit plantera dem ännu så bildbevis kommer i morrn troligen.

I natt avgörs Stanley Cup-finalen, så jag och frk J stiger upp vid halv 4 i natt för att se slutet. Vi har till slut lärt oss att ingen av oss orkar se en hel match mitt i natten så vi ser bara slutet. Frk håller ju på Pittsburgh - och Sidney Crosby... Men i Detroit är ju nästan halva laget svenska så jag vet inte riktigt vem jag ska hålla på....

Några timmar senare måste vi upp igen, frk F har fotbollscup och vi ska träffa kl 07.15..... : (




3 kommentarer:

Ingrid sa...

Man kan ALDRIG få för många ljuslyktor :0)

~Livet i byn

MO sa...

Tur ni hade med vädret, mysigt med lite avslutningsfika. Ja, lyktor o ljusstakar kan man inte ha för många av, fin den är, kram

Huset vid ån sa...

Tack för titten hos mig...visst är det lite nervöst med reportage! Det är en del fjärilar i magen, men otroligt skojigt o roligt! Må så gott! Kram Therese