måndag 21 juli 2008

Oroligt!!

Som jag skrev för några dagar sedan har vår kära Razzel fått ett rejält sår i pannan som inte vill läka. Idag har har han legat vid ett element bakom soffan hela dagen och inte ens gått upp för att äta! Jag blev lite orolig så jag lyfte fram honom och kände försiktigt på pannan - då sprutade det formligen ut var och blod!! Sonen och jag hjälptes åt att hålla honom och försiktigt trycka fram vätskan. Det blev flera matskedar.... Vi rengjorde så gott vi kunde (inte lätt med en morrande 12 kg:s katt...) sedan lyfte jag honom till mat och vatten och han åt i alla fall lite grann! -Det tar jag som ett positivt tecken. Sedan skulle han själv tvätta pannan och när han slickat tassen och drog den över pannan vällde det fram ännu mer! Det stänkte runt om kring!!
Om såret suttit någon annanstans vore det lugnare - i o f s skulle han väl inte kunna låta bli det själv .. men nu känner jag mig orolig eftersom det är så nära hjärnan! Han måste ju må jätteilla/ha huvudvärk med så stora mängder var i det lilla huvudet! Jag är redan orolig för i vilket tillstånd han ska vara i i morgon...
Hans söta mamma fick ju bli 16 och han är ju bara drygt 10 år så jag hoppas vi får ha honom hos oss många år till! Håll tummarna för oss!!

1 kommentar:

Anonym sa...

Men så förfärligt med Razzel, jag förstår att du måste vara jätteorolig för honom. Kanske behöver han en pencilinkur, åk in till veterinären så brukar de fixa sådant på ett kick.

Ush, jag blir alltid så orolig när det gäller djur. Kan rekomendera veterinär Andrus Haljaste (Piteå) om du bor i fyrkanten. Han åker hem och gör hembesök på smådjur. Helt underbar!! Han kommer ofta till oss både när det gäller hundarna och hästarna.

~Livet i byn